was wird hier anders dargestellt ?
Die Reservepiloten weigerten sich beharrlich, auf einem der zahlreichen freien Business Class Plaetzen den Allerwertesten zu platzieren
https://www.bangkokpost.com/news/transport/1562590/thai-union-leader-slams-pilots-lack-of-the-right-spiritBericht von derjenigen welche auf ihren bezahlten Sitz verzichtet hat damit der Flieger endlich abhebt:
เห็นพี่ผิวพูดเรื่องการบินล่าช้าเลยขอระบายอารมณ์บ้าง วันก่อนเดินทางกลับบ้านเที่ยวบิน TG971 (ZRH - BKK) มีกําหนดการบินออกจาก นครซูริค ประเทศสวิตเซอร์แลนด์ เวลา 13.30 CEST แต่ได้รับการประกาศ จากภาคพื้นดินว่ามีการล่าช้ากว่า กําหนดและไม่มีกําหนดการบินที่ชัดเจน จนกระทั่งเวลา 15.00 CEST มีเจ้าหน้าที่ภาคพื้นดินประกาศเชิญเราและสามีมาคุย จึงได้ทราบถึงปัญหา ของความล่าช้าของเที่ยวบินนี้ เนื่องจากเที่ยวบินนี้ได้รับแจ้งว่ามีคณะนักบินที่ต้องการจะโดยสาร เครื่องบินเที่ยวบินนี้กลับประเทศไทยด้วย จํานวน 4 คน และ นักบินต้องการที่นั่งในตําแหน่งที่เราและสามีได้ทําการจองมานานแล้วคือ 1K,2K จึงเป็นสาเหตุที่ทําให้เจ้าหน้าที่ภาคพื้นดินมาขอร้องให้เราเปลี่ยนที่นั่งไปนั่งที่อื่น เพราะไปขอผู้โดยสารท่านอื่นแล้วไม่มีใครยอมให้ และได้รับแจ้งว่าถ้าเราไม่ยอมเปลี่ยนที่ให้นักบินที่จะโดยสาร(Deadhead pilot)ไปด้วย นักบินประจําเครื่อง(On duty pilot) ก็จะไม่ยอมบิน เราจึงจําเป็นต้องตัดสินใจในขณะนั้นโดยยอมที่จะทําการเปลี่ยนที่นั่งที่จองไว้ตั้งแต่เริ่มต้นที่ซื้อตั๋ว เนื่องจากเราทราบถึงปัญหาแล้วว่าถ้าไม่ยอมให้ที่นั่งก็จะเกิดความล่าช้าต่อไปเรื่อยๆ อีกทั้งเห็นใจผู้โดยสารท่านอื่นที่ได้รับความเดือดร้อน ในเที่ยวบินนี้เช่นเดียวกับเรา
จากเหตุการณ์นี้เรารู้สึกประหลาดใจต่อการกระทําของกลุ่มนักบิน ทั้งผู้ขอโดยสาร(Deadhead pilot) และผู้ทําการบิน ( On duty pilot) ซึ่งควรเป็นผู้ให้บริการแต่กลับยึดถือการบริการตนเองและพวกพ้องก่อนโดยไม่คํานึงถึงจิตใจของผู้โดยสารประหนึ่งเอาผู้โดยสารเป็นตัวประกันเพื่อแลกกับความต้องการของตนเอง ทั้งที่ที่นั่งชั้นธุรกิจก็ยังมีที่ว่างอยู่อีกหลายที่เพียงแต่ไม่ตรงตามความต้องการของตนเอง ซึ่งเรื่องทั้งหมดเป็นเรื่องภายในของการจัดการขององค์กรท่านไม่ควรนำปัญหาเหล่านี้มาสร้างความเดือดร้อนให้แก่ผู้โดยสารที่ต้องเสียเวลาเสียสุขภาพจิต เวลาที่สูญเสียไปหลายชั่วโมงมีคุณค่ามากมายต่อหลายๆคนทำให้เรารับไม่ได้ต่อการการกระทำในครั้งนี้ เราทราบดีว่ามีระเบียบมากมายเพื่อเอื้อต่อนักบินทั้งนี้เพราะนักบินต้องรับผิดชอบชีวิตผู้โดยสารหลายชีวิต แต่มนุษย์ก็คือสิ่งมีชีวิตที่สามารถบิดเบี้ยวกฎเกณฑ์ต่างๆให้เอื้อประโยชน์ต่อตนเองมากที่สุด ไม่ว่าจะตั้งกฎเกณฑ์อะไรที่คิดว่าดีแต่ย่อมมีช่องว่างให้คนเห็นแก่ตัวนำมาสร้างประโยชน์ให้แก่ตนเองเสมอ เราก็ได้แต่หวังว่าคนประเภทนี้จะเป็นเพียงเศษเสี่ยวหนึ่งขององค์กร โดยคนส่วนใหญ่คงจะรักองค์กรและคำนึงถึงประโยชน์ขององค์กรเป็นหลัก ระบายจากใจจริงๆทั้งที่ไม่เคยบ่นอะไรทางนี้เลย
Saw the skin brother talking about the flight delayed. Let's vent some emotions before the trip home. Flight Tg971 (Zrh-BKK) has an aviation flight out of Nakhon Soo-Rick, Switzerland at 13.30 cest, but it was announced from the ground that there was a delay. Over the past and there is no clear aviation, until 15.00 cest, there is a ground officer announced to invite us and husband to talk, so that the problem of the delay of this flight is due to this flight is informed that there is a faculty. The pilot who wants to ride this flight flight back to Thailand with 4 the and the pilot needs a seat in the location where we and husband have been making a reservation for a long time is 1 K, 2 k So that's why the ground officials are asking us to change the seat to the other side, because to ask for another passenger, no one will allow it, and be informed that if we don't change the way to the pilot to ride with the pilot, The Machine (on duty) is not going to fly, so we have to make a decision at the moment by agreeing to change the reserved seat from the start of the ticket. Since we are aware of the problem, if not, the seat will be delayed. Keep going and sympathize with other passengers who have suffered this flight as well as us.
From This event, we are surprised by the pilot of the pilot group, both of the pilot (Deadhead pilot) and the Aviation Officer (on duty pilot), which should be the carrier, but return to self-service and the people before without. One of the passengers's mind is like taking passengers hostage in exchange for their own needs. In the business seat, there are plenty of space that just doesn't fit their own needs, which is all inside of the organization's management. Bring these problems to the passengers who have to waste their time to lose mental health. The time lost for many hours has been a lot of value to many people, making us accept not to do this. In this time, we are aware of a lot of organized, to be generous to the pilot Responsible for the life of many passengers, but humans are creatures that can twist various rules to benefit themselves the most, no matter what rules they think is good, but there are spaces for selfish people to always make their own benefits. We can only hope for the kind of people. This will only be a fraction of the organization. Most people would love the organization and consider the benefit of the organization as a matter of fact.
·
Rate this translation